
Наліт безпілотників 5-7 липня спричинив у російській авіаційній галузі збитки в приблизно 20 млрд рублів (понад 254 млн доларів). Загалом за три дні скасовано 485 рейсів, ще майже 2 тисячі було затримано. Це спровокувало в аеропортах хаос і паніку.
За оцінками експертів, які наводять росЗМІ, скасування одного рейсу на Boeing 737-800 зі 158 пасажирами призводить до втрат у 15-23 млн рублів залежно від напрямку. Ця сума включає:
- аеропортові збори;
- витрати на екіпаж і паливо;
- недоотриманий виторг.
Просто затримка рейсу більш ніж на 15 хвилин оцінюється приблизно в 1,5 млн рублів, не враховуючи витрати на обслуговування пасажирів. А відправлення літака на запасний аеродром обходиться авіакомпанії в 1,5-2 млн рублів.
Але така оцінка лише приблизна й не охоплює збитків пасажирів, які пропустили стикування і кінцеві пункти призначення, а також втрати таксі та інших сервісів. Аналітики оцінюють такі непрямі збитки в кілька десятків мільярдів рублів.
За даними Росавіації, обмеження в роботі стосувалися здебільшого трьох найбільших повітряних гаваней країни-агресора: “Шереметьєво” (Москва), “Пулково” (Санкт-Петербург) і “Чкалов” (Нижній Новгород). Окрім того, дісталося аеропортам міст Сочі та Челябінськ. У результаті з 5 по 7 липня:
- скасували 485 рейсів;
- відправили на запасні аеродроми 88 рейсів;
- затримали 1,9 тисячі рейсів.
У результаті пасажирам надали близько 199 тисяч ваучерів на напої та 155 тисяч на харчування. Крім того, 43 тисячі квитків повернули, а 94 тисячі осіб розмістили в готелях. Однак так пощастило далеко не всім – деякі пасажири розмістилися просто на підлозі біля виходів. А в соцмережах пишуть, що в “Пулково” ввели плату за вхід у курилку – 500 рублів.
Як уже повідомляв OBOZ.UA, Росія активно домагається від Сполучених Штатів скасування санкцій проти цивільної авіації. Ключовим питанням є відновлення поставок запчастин для літаків західного виробництва, а також офіційне визнання ремонтних робіт, які російські авіакомпанії змушені проводити без сертифікації виробників.
Джерело: OBOZ.UA